مأمور مخفی 007 این بار هم سوار بر یک آستون مارتین خاص خواهد شد. آستون مارتین، برای فیلم جدید جیمز باند، یعنی Spectre، یک مدل ویژه با نام DB10 خواهد ساخت که میتواند نمایشگر محصولات بعدی این شرکت نیز باشد.
ادامه مطلب
خبر پخش تولید نسخه سدان لاگوندا توسط آستون مارتین امروز در حالی تأیید شد که فقط یک عکس از آن منتشر شده است. این نسخه همانطور که میدانید بازگشت نام تاریخی آستون مارتین لاگوندای قدیمی میباشد.
قرار است این خودرو به تعدادی محدود در کشورهای خاورمیانه به فروش برسد. ظاهراً در این پروژه، فرایند طراحی و همچنین تمام عوامل فنی، از جمله مصرف سوخت و تولید CO2، بسیار نزدیک به خواستهٔ بازار و نیاز مردم این منطقه است.
آستون مارتین با تولید خودروهای هایپرکاری چون زاگاتو، CC100 و One-77، پروژهی لاگوندا را نیز مانند این خودروها، بسیار مهم میداند و لاگوندای جدید را در شهر Gaydon واقع در ایالت Kingdom بریتانیا و در همان ساختمانی میسازد که One-77 ساخته شد.
جزئیات بیشتر از لاگوندا در دسترس نیست ولی تصور میکنیم که دو حالت ممکن است برای پیشرانه این سدان اتفاق بیفتد، یا از همان موتورهای معروف V12 فعلی این شرکت استفاده خواهد شد، یا برای اولین بار، در این مدل از آستون مارتین شاهد یک پیشرانه با نیرو محرکهٔ مرسدس AMG خواهیم بود.
جالب اینجاست که لاگوندا را نمیتوان مانند هر آستون مارتین دیگری خریداری نمود و تنها از طریق دعوتنامه مستقیم و روند از پیش تعیین شده شرکت باید اقدام نمود.
به گفته آستون مارتین، برخی از دانش لازم برای احیای پروژه لاگوندا را از مدل راپید دریافت شده است. متأسفانه زمان عرضهٔ لاگوندا نیز مشخص نیست.
آستون مارتین در آزمونی جدید بزرگترین موتور خود را در قلب کوچکترین خودروی خود نهاده و با حذف سقف مدل ونتیج S آن را به یک سوپر رودستر فوقالعاده و سریع تبدیل کرده است.
طراحی ونتیج S رودستر در هماهنگی کامل با مدل کوپه میباشد. در اینجا جلوپنجره با شبکه و زه آلومینیومی، جای خود را به نوع فیبرکربنی داده است. همچنین شبکههای متعددی از جنس فیبر کربن با الهام از خودروهای مسابقه ای روی کاپوت به چشم میخورد که با رنگ مشکی یا نقره ای تیتانیومی وظیفه به حداکثر رساندن خروج هوای گرم از محفظه موتور را بر عهده دارند. همچنین چرخهای آلیاژی بسیار سبکوزن 10 پره، از دیگر تفاوتهای مدل رودستر با کوپه محسوب میشوند.
درون کابین هم با تریمی تیرهرنگ کلاسیک با ترکیبی از چرم مرغوب، آلکانترا و فیبر کربن روبروییم.
اگر مشخصات مدل کوپه ونتیج را شنیده باشید، در اینجا چیزی برای سورپرایز شما وجود ندارد. موتور 6.0 لیتری بدون کمک سیستمهای کمکی چون توربوشارژر یا سوپرشارژر و تنها با اتکا به تنفس طبیعی، همچنان 565 اسب بخار قدرت در دور 6750 و 620 نیوتن متر گشتاور در دور 5750 تولید میکند. این در حالی است که همین پیشرانه در ابتدای معرفی در سال 2012 تنها 510 اسب بخار و 570 نیوتن متر، خروجی داشت. برای انتقال نیرو از نسل سوم گیربکسهای هفت سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی با نام تجاری dubbed Sportshift III استفاده میشود که جایگزین گیربکسهای شش سرعته خودکار قبلی شدهاند. مجموعه موتور و گیربکس جدید 20 کیلوگرم کاهش وزن نسبت به سابق را با وجود قدرت بیشتر ارائه میکنند.
شاسی با مدل کوپه تقریباً یکسان است و از سیستم تعلیق با میرایی تطبیقی و تنظیم دینامیک خودرو در سه حالت عادی، جاده و اسپرت، فرمان قابل تنظیم در دو حالت، ترمزهای دیسکی کربن سرامیکی، حالتهای اسپرت برای تعویض دنده و پاسخ دهی دریچه گاز و در نهایت اگزوزهای با صدای جذاب برگرفته از هایپرکار وان:77 بهره میگیرد.
به مناسبت پنجاهمین سال ساخت اولین فیلم جیمز باند با نام انگشت طلا (Gold finger) که در آن از یک آستون مارتین DB5 استفاده شده بود، سازندگان فیلمهای باند از یک ماکت طلا اندود این خودرو برای حراج در امور خیریه رونمایی کردند.
این آستون مارتین منحصربهفرد در مقیاس 3:1 ساخته شده است. نسخه استفاده شده توسط شون کانری در فیلم یک نمونه ارتقا یافته با تجهیزات تخیلی بود تا مأمور 007 را بهتر یاری کند. تجهیزاتی چون مسلسل رادیوکنترلی، سپر ضدگلوله و شماره پلاک گردان که در ماشین شون کانری استفاده شده بود، عیناً در اینجا هم با تکنیکهای اسکن سهبعدی کپی شدهاند. پیشبینی میشود این خودرو که به نفع انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان حراج میشود با قیمتی بین 60 تا 100 هزار دلار به فروش برسد.
پس از شکنجه لاگوندا در تابستان طولانی و تستهای داغ آستون مارتین در صحراهای عمان، بالاخره این کمپانی به ما اجازه داد عکسهای بیشتری از نمای داخلی و جزئیات نمای خارجی این خودروی لوکس را ببینیم.
آستون مارتین در آخرین تصاویری که از لاگوندا منتشر کرده، آن را در نور سایه روشن قرار داده تا جزئیات بدنهٔ منحصربهفرد لاگوندا از جمله خطوط منحنی بدنه را بیشتر به نمایش بگذارد. کاپوت بلند، چراغهای جلو باریک، جلوپنجرهٔ مشبک بزرگ، و نمای کلی گُوِه شکل جلو و بغل خودرو کاملاً مشهود است. همچنین در نمای عقب یک لهجهٔ آشنا و منحصر به فرد آستون مارتین را میبینیم که چراغها با یک نوار کرومی به هم وصل شدهاند.
با اولین نگاه به داخل لاگوندا، وفور ناز و نعمت را با جانودل حس میکنید و ناخودآگاه شما را به یاد هتلهای لوکس و اشرافی میاندازد. چشم به هرجا که بیندازید، از صندلیها گرفته، تا پنل دربها، داشبورد و کنسول وسط، همگی لوکس و جذاب هستند که به رنگ طلایی برّاق مزین شدهاند و قسمتهایی هم با چوب طبیعی به رنگ قهوهای تیره درآمده که تضاد رنگی زیبایی ایجاد کردهاند. کنسول مرکزی داشبورد، پنل دربها و فرمان با چوب تزئین شدهاند.
شاید با نگاه به داخل کابین و نشستن در آن، طراحی داخلی فقط جذاب به نظر برسد، ولی عمق کار و ظرافت بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما میبینید. صندلیها دارای ظرافت خارقالعادهای هستند که منفذهایی با پیچوتاب زیاد بر روی خود دارند و از دوخت الماسی شکل استفاده شده است که یک طراحی و بافت منحصربهفرد و خاص را به نمایش میگذارد.
آستون مارتین، همچنان اطلاعات زیادی در مورد تجهیزات و امکانات لاگوندا منتشر نکرده است و باید تا اخبار بعدی صبر کرد. همانطور که میدانید، لاگوندا منحصراً برای خاورمیانه تولید خواهد شد و پیشرانهٔ آن یک V12 است که حدود 550 اسب بخار قدرت خواهد داشت.
آستون مارتین بهتازگی از مدل ونکوئش، نسخه جدیدی را ارائه داده است که نسخه کربن نام دارد و در دو مدل این خودرو یعنی کوپه و روباز ولانته قابل سفارش است.
این نسخه از ونکوئش با دارا بودن موتور V12 و 6.0 لیتری توانایی تولید 568 اسببخار قدرت و 630 نیوتنمتر گشتاور را داراست که با بهره بردن از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک اختصاصی تاچترونیک، شتاب 100-0 را در 3.6 ثانیه برای این خودرو رقم میزند و نهایت سرعت این خودرو نیز 320 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
پکیج جدید تنها در دو رنگ سیاه یا سفید قابل انتخاب است که زیبایی منحصربهفردی را در ظاهر این خودرو ایجاد میکند. همچنین این خودرو از رینگهای چرخ مخصوص ده پره با رنگ گرافیت الماسی بهره میبرد. تزئینات داخلی نیز با استفاده از فیبر کربن صورت گرفتهاند. حتی شیفتر تعویض دستی دنده پشت غربیلک فرمان نیز از جنس فیبر کربن است. این خودرو از سیستم صوتی Bang & Olufsen نیز بهره میبرد که قابلیت پخش صدای 3 بعدی فراگیر را داراست.
در نسخه کربن، تمام سعی آستون مارتین بر این بوده تا نسخهای متمایز از این خودرو نشان داده شود. قیمت این پکیج اضافی بهتنهایی 99 هزار دلار میباشد.